2732014

Film Review: uwantme2killhim?

Deze film ontdekte ik en diezelfde dag heb ik hem nog gekeken, heb ik daar spijt van? Zeker niet! Lees verder waarom niet!
IMG_8971 .jpg

Plot: Als de populaire Mark online Rachel ontmoet wordt hij al snel verliefd op haar. Als ze hem vraagt om op haar broertje John te letten doet hij dat dan ook, ze worden al snel vrienden. Maar als Rachel 'zelfmoord pleegt' (dat is dan nog maar de vraag) doen Mark en John er alles aan om diegene te straffen wie het op zijn geweten heeft...
Jaar: 2013
Duur: 92 minuten
Genre: Drama, thriller
Met: Jamie Blackley, Toby Regbo, Jaime Winstone, Mark Womack, Joanna Froggatt, Liz White, Amy Wren & Stephanie Leonidas
Regisseur: Andrew Douglas
Aftitelingssong: Jake Bugg - Swept Away
IMDB cijfer: 6.0
Mijn mening: Dit is echt een heel erg goede film! Misschien dat ik het zo goed vind omdat het waargebeurd is (en dan vind ik natuurlijk niet wat er is gebeurt goed, zo erg ben ik echt niet!), ik was alleen zo stom om eerst het Vanity Fair artikel te lezen (ongeveer de eerste bladzijde (die artikelen zijn echt lang!)) en toen had ik 'de twist' eigenlijk net ontdekt. Heel de film wist ik dit eigenlijk al, dus ik raad je aan om dit artikel niet of pas na de film te lezen anders verpest je de film voor jezelf. Maar het verhaal is ijzersterk en dat het waar gebeurd is maakt het alleen nog maar erger en voor mij maakt het de film ook beter (en begrijp me niet verkeerd ik vind het verschrikkelijk dat het gebeurd is!).
Ook zijn de acteurs heel goed (en niet lelijk ;)). Wel grappig was dat John, kwam ik achter, Francis speelt in (mijn op dit moment favoriete serie) Reign maar hij ziet er totaal anders uit, ik kon het ook echt niet geloven. Maar na een tijdje herkende ik hem er toch wel in (vooral aan zijn fel blauwe ogen).
Deze film gaf me zo'n raar buikgevoel en dat heb ik alleen bij films die echt een goede indruk op me achterlaten, een film moet dus wel heel goed zijn om me zo raar buikgevoel te geven. De laatste keer dat ik me kan herinneren dat ik dat gevoel had was bij The Great Gatsby ongeveer een (half)jaar geleden.
Ik had in reviews gelezen dat sommige het moeilijk vonden om er doorheen te komen maar daarna zeker geen spijt hadden van het kijken en ik raad je dan ook aan om als je hem gaat kijken je er gewoon doorheen te slaan want 'de twist' maakt de hele film de moeite waard. Geloof me, deze film moet je echt zien!
Kijken als...: je een waargebeurd drama wilt, niet zo handig om te kijken als je daarvoor al een drama hebt gezien want dan wordt je gewoon helemaal gek (dat had ik dus misschien ook beter niet kunnen doen..). Je moet sowieso nooit meerdere drama films achter elkaar bekijken! Dat is dan ook even de tip van de dag :).
Trailer:


En ben jij van plan om deze film te gaan kijken, of heb je hem al gezien?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, Youtube & uwantme2killhim

No comments:

Post a Comment